måndag 7 mars 2011

Aktiv måndag fm

Ja, jag for iväg till gymmet, precis som planerat. Har hittat en så rolig grej på Friskis&Svettis där man för in sin träningsdagbok, så den har jag börjat använda
www.traningsdagboken.org

Kul att se lite "statistik" över träningen och förhoppningsvis har man ju även förbättrat sig om några veckor och gör bättre resultat.

På gymmet var det PRO möte... eller i af kan man tro det, och det kändes "trångt", fastän vi kanske var 15-20 personer där. Det brukar på sin höjd vara 4-5 st då jag är där och tränar, men just de här förmiddagspassen så är det Pensionärerna och jag som tränar :)Hur som helst blev det 10 min rodd, 30 min styrketräning, 20 min på löpbandet(jag går i hög fart) och 30 min på motionscykeln. Känner mig supernöjd!

Så nu har jag duschat, fixat i ordning med kvällens träningskläder, och ska jobba i butiken i några timmar - innan det bär iväg på Ki Box igen! Kommer nog vara rätt så MÖR i morgon, men den dagen den sorgen! ;)

Var i alla fall roligt att det kändes så bra att träna igen! Jag BEHÖVER träna för att må bra - inte bara fysiskt utan även psykiskt.

tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Härligt att komma igång med träningen, en ganska bra ide den där träningsboken ser det ut som, får ta och kolla in den sidan. Gott sov jag, och ikväll skall jag njuta av familjens sällskap :) Kram

    SvaraRadera
  2. Hur fort efter din bukis började du träna?
    Det är gott att komma i gång med det som man tycker är roligt! Väntar på att jag skall börja orka ta tag i mina promenader. Såret börjar läka och om en vecka är det nog läkt helt.
    Kanske orkar jag. Med facit i hand så hade det nog varit bra att jobba halvtid de första veckorna men nu är det som det är-
    Kramis från Mamma Mia

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blev en bra boxning och att du har en totalt underbar kväll, här hemma är det nu mycket lugnt då sonen har somnat för natten. Kram

    SvaraRadera