lördag 26 mars 2011

Körslaget

I dag har jag varit inne i N-e och letat present till mannen...till slut blev det 2 par jeans (hoppas nu bara att han gillar dem, annars får han väl gå njälv och byta...)Men naturligtvis blev det lite till mig själv också...hm...MEN: det var riktigt DEPRIMERANDE att prova kläder... ALLA ärmar är sååå smala och det ser inte klokt ut med mina fläskhäng :(
Jag kom hem med 3 st linnen (som jag ju kan ha kofta över) och en annan topp, 2 par tights och en bh...ja, det var det...
Sedan köpte jag ett dubbelvåffeljärn. Har pratat om det i sååå många år, och svurit sååå mycket över vilken TIIIIID det tar då vi ska äta våfflor osv...så idag slog jag till helt enkelt! :) Det var ju våffeldagen igår men vi kunde ju inte hoppa över vår tacofredag, och åt våfflor idag istället. Jag åt också, faktiskt, kunde inte stå emot...

Maken har lagt in golv i dotterns rum och är nästan, nästan klar.

Just nu ser vi på körslaget och har släckt ner våra lampor - earth hour! Jag har ju lovat att bjuda på smörgåstårta i morgon, då vi ska fira makens födelsedag (han fyller eg på tisdag) så jag har kokat lite ägg och ska väl fixa fyllningarna ikväll, så den får stå och dra över natten.

Ryggen mår skit - rent ut sagt. Jag har så ont så ont att jag blir GALEN!!! Vet faktiskt inte vad jag ska göra? Just nu tar jag det bara lugnt och hoppas påa tt det ska bli bättre..?

Ha en skön lördagskväll mina vänner!

kram kram

5 kommentarer:

  1. Min make fyller oxå på tisdag och jag har ännu inte köpt present till honom. Han ä rsåååååååå kräsen. Jag fyller på torsdag och änskar mig inget. Jag köper ju kläder högt och lågt så det får bli min present. Förra året fick jag en Iphone så den lever jag på än.
    Jag har oxå ätit lite i går och hrmmm, godis i dag. Skäms
    kläder som jag köper stramar mest över bysten. Kommer skriva mer om det på min andra blogg.
    Tyvärr så är det väll lite mode med smala armar på plaggen kanske just nu. Det känner jag på vissa kläningar att det smiter åt vid överarmen men det går att leva med. värre är när knappar i blusen glipar.
    Tråkigt att din rygg inte är bättre! Denna veckan har min rygg skött sig rätt bra.
    Det är ju så att risken finns att fler än en själv bär samma kläder. Nu kommer jag inte i håg namnet på sjalarna som alla har haft i vinter som kostar ca 600-700 kr. Var nära att köpa men tyckte det var mycket pengar, och just med dessa sjalar tycker jag det är mer coh mer tråkigt att se att många har dem. Visst är de fina men jag är glad att jag inte köpte någon.
    Det var ju kul att du hittade lite kläder i dag i alla fall;-)
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. vad du pysslar :)
    jag har också hemska armar, linnen är så snyggt men what the fan liksom :/
    mums med smörgåstårta dock :D

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad att jag kan använda linnen nu, även utan kofta. Ärren finns, men det skiter jag i :) Men oavsett det så kan jag med tycka att det är för smala armar på plaggen idag. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej sötnos
    Får ta mig lite bloggtid idag tror jag ;) denna är inte lätt att bloggsurfa med men det är väl ovanan.
    Synd med din rygg vännen,,, Får jag fråga om du gjort en bukplastik? Jag är sugen men vet inte om jag vågar :(

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  5. Tack för att du berättade! Jag har fått massor av ärr på min mage och den hänger så massa sen jag fick barnen, jag tror inte att mina magmuskler gått ihop som dom ska riktigt. Jag vill kolla det med en läkare, jag förstår ju att det är en operation jag själv får betala. Men det är hemskt att hata att se sig själv naken. Men du vet hur det är... Sen skäms jag för min sambo har brännskador på största delen av kroppen..

    SvaraRadera