tisdag 1 mars 2011

Hej och hå!

Började dagen med att baka 2 kladdkakor till mentalkommitteens möte på Brukshundklubben i morgon. Åkte in till N-e och var först till veterinärkliniken och levererade soppor, sedan var jag ner på stan och levererade ännu en kartong, ner till apoteket, till banken och "bankade" pengar, upp till brukshundklubben och lämnade kakorna. Kollade igenom vad som behövde handlas, åkte och handlade (på 2 ställen), tillbaka med varorna, och fick för mig att jag ska piffa till våra meny-skyltar lite. Så det blev ett besök på Svanströms och inhandla pennor till detta, och sedan åkte jag och handlade till oss själva *puh* Det KÄNNS måste jag säga, så här efteråt... Nu har jag nämligen sjunkit ner på soffan igen, men febern håller sig borta i alla fall!

Våra grannar har 2 Newfoundlandshundar. En brun och en svart. De tog bort en svart tik för några månader sedan, så de hade tre stora "björnar" tidigare. I går såg vi att de kom hem...och ut ur bilen hoppade två svarta och en brun och det tog några sekunder innan våra hjärnor hoppade igång: Nej men, de har ju TRE hundar igen ???
Jodå, de har köpt en 4-årig Newfoundlands-tik. Så nu är "ordningen återställd" på deras gård :)

Ungdomarna som har sportlov har bestämt att de vill ha hemgjorda hamburgare till middag med klyftpotatis. Fine - det kör vi på!

krameli

1 kommentar:

  1. Vilken dag du har haft! Men det låter som du hämtat andad i alla fall. Det gör jag nu, hämtar andan. Jag säger då det, vad trött jag är i kroppen och i knoppen. Maken är på benen igen så då är det ett moment mindre att tänka på.
    I kväll skall jag på gå till gospelkören hade jag tänk.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera