lördag 12 mars 2011

Summering av dagen

I dag jobbade jag i gymreceptionen mellan 11-13, då jag bytt några pass eftersom jag varit sjuk/opererad. Var ett trevligt pass att jobba, och jag träffade många positiva människor. Sådant gör ju att man själv blir glad, och när jag sedan kom ut därifrån och möttes av en strålande sol från klarblå himmel, så kunde det ju inte bli så mycket bättre :)

Åkte hem och började fixa med middagen. Kände lite tispress så jag smsáde och frågade om våra gäster hade något emot att komma vid 18.00 istället för 17.30 och den lilla förskjutningen gjorde STOOOR skillnad i min tidsplan, faktiskt.

Vi åt gott, drack gott (Ja, jag höll mig ju till min cola light, men de andra drack vin/öl) och det blev en väldigt trevlig kväll med många skratt och tokigheter. Nu har gästerna åkte hem (för ca 1 timma sedan) och jag sitter här och kollar runt lite innan jag slänger mig i sängen bredvid maken.

Vi hade fått ett mail ifrån CK-kontoret att skicka in våra "stories" till hemsidan så jag knåpade ihop min berättelse och skickade in den i morse, och nu hade jag fått tillbaka ett mail Ifrån Roy som jobbar just med hemsidan och han skrev:
Hej Jenny!

Vad kul och vilken bra text ;)

Den ligger ute nu!

Ha en bra dag!


Kul att han tyckte den var bra, men jag har ju alltid kunnat uttrycka mig i ord förstås....

Dottern F har varit hängig hela dagen och haft så ont så ont i halsen...jag hoppas verkligen att hon mår bättre imorgon,stackarn...

Sov så gott söta bloggläsare!

kram

4 kommentarer:

  1. Nu skall jag snart i väg och jobba på Loppisen och måste fixa till mig.
    Men det funkade bra att baka mjuk kaka med gluten fritt. Jag hade ett lite grövre mjöl. Finns nog finare mjöl.
    Bröd och bullar är det ju svårare att baka så att det blir bra har jag hört. Men småkakor borde ju fungera. Tidigare har jag bakat kokostoppar till min min ´glutenintoleranta arbetskamrat. På vissa doppade jag choklad men det får de mjölkkänsliga hoppa över så då äter de samma so glutenfritt.
    Hoppas du får en bra dag. Kramis Mia

    SvaraRadera
  2. Hej sweetie!

    Alltid så go och glad du! Härligt med god mat och vänner och såklart får du säga att din egen va god! Vad skoj att han tyckte om din text! Jag tycker att du skriver jättebra!

    sv: Tyvärr är det nog inte lyckorus.. är nog min struma som spökar tror jga.

    SvaraRadera
  3. Verkade vara en underbar dag :) Hoppas att lördagen blir detsamma. Vi hade en underbar kväll igår, och man kan undra varför man inte ser till att ha sådana kvällar oftare.

    Kram

    SvaraRadera