söndag 20 mars 2011

Hemma igen - fy f-n vad ont jag har! :(

Usch, nu låter det verkligen som att jag bara gnäller och gnäller, men det var LÄNGE SEDAN jag hade så här ont i ryggen ... Har varit och jobbat på gymmet och där har vi en gym+ spinninginstruktör som är naprapat, så hon bokade in mig på tisdag morgon kl 8.30.

Jag har 1½ citodon kvar (av de 20 jag hämtade ut i torsdags) och måste ringa till vårdcentralen och höra hur jag ska göra? De brukar inte ha några läkartider så där på stört, då de ALLTID är underbemannade, men kanske kanske kan dr ringa upp mig och prata med mig och jag kan få ett recept den vägen...vi får se. Jag HATAR att ringa och be om värktabletter, känns som att de tror jag är någon slags "druggie" men hallå, om man tar maxdosen så är den ju 8 tabletter/dygn och då är 20 st inte särskilt mycket... 2,5 dagar liksom... Jag brukar ta 1½ + ½ alvedon, men till natten vill jag gärna ta 2, så jag får sova ordentligt.

På gymmet var det lite mer folk än vanligt och det är ju alltid trevligt...men då alla gått hem tog jag lite foton så ni ska få se hur det ser ut :)






kram kram

6 kommentarer:

  1. Vilket fint gym du använder dig utav.
    Förstår att det stör dig, känner likadant när det gäller mig själv.

    Ja man måste ha kontroll enligt mig :)

    SvaraRadera
  2. Fy att du ska ha ont, hoppas de lindrar
    Vad fint gym

    SvaraRadera
  3. Tjusigt gym.. :) Tycker med att det är jobbigt att be om värktabletter, när jag gjorde det för låren så sa han bara, självklart.. förstår att dte gör ont och han skrev ut morfin direkt. Fast morfin för mig gör mig bara pigg, inget som jag kan ta när jag skall sova. Däremot blir jag helt smärtfri. Har du testat tiparol ? Den är stark, men effektiv mot värk. Kram

    SvaraRadera
  4. Men du ens egna problem är väldigt jobbiga fast att handra kan ha det värre.
    Detta året kan bara bli bättre eller hur. Kan slå vad om att du röjer runt på gymmet hur lätt som helst inom snar framtid :)

    Hoppas att du får en bra start på veckan och måndagen.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Hoppas den ger sig snart, nu får det räcka med krämpor för dig för ett bra tag va???
    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Men vad bra att du kom in igen. behöver dina kloka ord för att fatta mina beslut.

    Jag har slitit som ett as för den här viktminskningen, visst jag har gått upp 1,5 kg sen jag började med medicinerna, men dom varnade mig för att jag kunde gå upp 10 kg så klaga ska jag inte göra.

    Jag kör på, jag lyssnar på min kropp, tar dag för dag och är bara Fru Svensson.

    Kram på dig

    SvaraRadera