lördag 12 mars 2011

*MELLO*

Jaha, nu är årets "Mello" över och det blev ögongodiset lilla söta Eric Saade som vann folkets gunst och får åka till Düsseldorf...ja, varför inte? Jag tror att The Moniker skulle ha en stor chans att charma många av jurygrupperna i Europa, men Eric Saade blir säkert också bra.

På något sätt tycker jag att det liksom är "över" nu. Det är fram till nu som det är roligt att följa Mellon, men den stora Eurovision har spårat ur sedan många år tillbaka, tyvärr... Då jag var liten hette det ju SCHLAGERFESTIVALEN och en schlager ska ju vara en låt som är lätt att sjunga med i och som lätt fastnar i skallen på folk... men nu för tiden är det ju alla möjliga musikgenres som blir representerade i denna tävling.

Och hela tiden pumpas det ut bilder ifrån Japan och nya dödssiffror presenteras...och här sitter vi i våra varma hus och funderar på "Vann rätt låt?" Lite sjukt faktiskt, eller vad tycker ni..?

kramelikram

5 kommentarer:

  1. Jag älskar att Erik vann!!!!! Sa jag direkt jag hörde låten =)
    Vad skoj om det blir valpisar. Får du visa upp kort!

    kramen fina

    SvaraRadera
  2. Visst har det spårat ur, alltså förr såg jag alltid det, men nu har det bara blivit mindre och mindre av det. I år har jag inte sett något alls, inte ens en gnutta av det igår. Kram

    SvaraRadera
  3. han är söt han Saade, hoppas de går bra också :)

    kjell mår bra idag :D haha
    kram!

    SvaraRadera
  4. Ska bli skoj att se dom bilderna! Hundvalpar är fantastiskt söta!

    SvaraRadera
  5. Hahah är som att skaffa en liten bebis =)

    SvaraRadera