tisdag 1 mars 2011

Dag 28: väder

Väder... väder och vind... något som alla pratar om och något som vi alla påverkas väldigt av. Sedan jag gick ner i vikt så FRYSER jag väldigt mycket och jag har ALDRIG tyckt om vintern, och nu är det ju ännu värre, då jag fryser hela tiden :(

Några kanske tycker att snö är kul? Inte jag! Jag brukar säga att det är roligt med snö då man är liten, men sedan man blev vuxen är snö= jobb och åter jobb...man måste skotta, borsta av bilen, ploga...ja, det innebär bara en massa JOBB. Och då får ni tänka på att jag är uppvuxen i JÄMTLAND! (inte konstigt att jag flyttade, men ska sanningen fram så har ju vintern varit värre än värst här i Roslagen i år *haha*)

Nej, jag föredrar soligt väder, och är en riktig HÖST-människa. Finns det något bättre än en klar, solig dag i september, då naturen är full av alla höstfärger, luften klar att andas och man är ute och går med hundarna eller någon man trivs med?

Ja, det är mina tankar runtomkring vädret...

3 kommentarer:

  1. Jag vill inte höra ordet snö... jag vill höra SOMMAR!!!!

    ja du jag har nog märkt att du är lika tokig som mig!!!
    kramen

    SvaraRadera
  2. Vår, sommar och höst.. så långt kan jag tycka att det är okej. Detta med höstmänniska, det är jag med, jag älskar underbara härliga höstdagar. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja här händer det saker hela tiden, skönt att energin har infunnits sig igen efter en lång tids frånvaro.
    Allt bra idag?

    SvaraRadera