söndag 27 mars 2011

Kastar in ett snabbt inlägg

Hej hopp!
Sitter i receptionen på gymmet och "jobbar"...så jag passar på att slänga in ett blogginlägg :) Har inte hunnit öppna datorn alls i dag, då jag började med att ha ett kundbesök, sedan städade jag, fixade smörgåstårtor (bilder kommer), städade lite till, ett kundbesök till, bakade hallongrottor, dukade och bara DONADE ...

Kl 16.30 kom mina svärföräldrar...alltså, vad ska man säga? Vi har varit tillsammans sedan 1990 och ÄNNU har hon (svärmor) inte LÄRT SIG att jag ÄR ALLERGISK MOT ROSOR ??? VARJE år - VARJE födelsedag kommer hon med ROSOR??? Jättefina buketter, men vad hjälper det ??? De får stå ute i hallen -VARJE gång??? Att hon inte kan låta bli ???

Vännen M med familj kom också förbi och vi åt supergod smörgåstårta, och lite annat fika (mini-semlor bara MÅSTE vi ju ha :) var en trevlig stund i alla fall, och maken blev nöjd med sina presenter.

Sedan blev det till att fara iväg och jobba, och här sitter jag nu. Då jag kommer hem måste jag fixa min TW-beställning och få iväg den och fortsätta på vännen M´s två-delade "klänning" som jag syr tills hon ska på bröllop på lördag...ja, att jag inte skrivit om den tidigare beror på att jag sydde den i natt :) Nu ska bara axelbanden på, linning och dragkedja ska dit på kjolen, och så ska den ju fållas, och sedan ska jag sy foder till toppen...sedan får vi se om hon vill ha någon lite bolero/jacka eller något upptill... (ja, foton kommer även på denna - lovar!!!)

Ryggen protesterar men jag försöker ignorera den så gott jag kan...

kram kram

5 kommentarer:

  1. Vad bra för vår skull att du kan blogga från jobbet!

    Jag tror ju jag får betala själv men ngn sa att om inte muskler gått ihop kunde man få hjälp, vi får se. Mycket pengar som sagt, hoppas det blir bra för dig!

    Puss

    SvaraRadera
  2. Du är ju underbar!! Vilken fart du har!!
    Jag har oxå gjort lite nytta i dag men inte alls som du :-)
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  3. Åhh, ja just det.. beställning. Det påminner mig om att jag måste beställa lite kryddor nu innan jag går och lägger mig. Kram

    SvaraRadera
  4. Nog tycker jag att det funkade bra med träningen då. Hellre den efter nattarbetet än att ta den efter att jag har vaknat på dagen. Hoppas att du har haft en underbar dag. Kram

    SvaraRadera
  5. Tyst det var idag! Saknar...

    SvaraRadera