lördag 19 mars 2011

Seg lördag

Började dagen med att se på nyhetsmorgon i sängen, på värmemadrassen och tänkte att det var "snällt" mot ryggen...och jo, det var det väl, men det hjälpte föga för då jag skulle kliva upp hade jag så ont att jag inte visste hur jag skulle göra... *BLÄ*

Skickade iväg maken och dottern för att handla och passade på att dammsuga lite. Ja, det kanske låter galet, men faktiskt, dottern satte i kontakten och gav mig röret, så jag behövde inte böja mig, och då var det ju inget som kändes i ryggen *haha*

Då de kom hem bakade dottern bullar, med min övervakning/hjälp. Det slutade med att hon ledsnade och jag fick fixa det sista, men nu har vi massor av bullar i alla fall. Ingen ville laga middag så maken åkte till Svanberga Pizzeria och införskaffade oss middag. :)

Nu ligger jag här på spikmattan igen och försöker slappna av lite. Vännen M ska komma förbi en sväng lite senare, med sina busungar. Jag måste ta mått på henne då jag ska sy upp en klänning som hon ska ha på ett bröllop hon ska på, i början av april.

seg men också ganska skön lördag här med andra ord. I kväll ska vi även se på "körslaget" , så klart.

tjing tjing!

3 kommentarer:

  1. Snälla människa!Kan du inte ta det liiiite lugnt? Men det är ju klart att man skall röra sig så det är ju bra att det blir genomströmning i musklaturen. Vi har varit på 70 års kalas sedan kloockan 13.00 så det har mest varit sittfläsk i dag.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Låter inte bra detta med ryggen, hoppas att värken skall ta ett slut, smörj in med smärtlindrande gel samt ta alvedon och sedan vila. Så musklerna få en chans att slappna av. Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för dina fina ord.

    Jag sväller som f*n rent ut sagt, jag har gått upp 1,5 kg på bara en vecka. Läkarna vill inte att jag ska gå på dieten och tycker att dte är idioti att jag vill göra det.
    Är kluven som fasiken och vet inte vad jag ska göra.

    SvaraRadera