torsdag 10 mars 2011

Jaha ja... där fick ju jag...

Här "skröt" man om solvädret...och vad händer??? Jo, snöstormen slog till även här! :( Jaja, förhoppningsvis är det slask, så det smälter bort igen.

Har precis tittat på "kalla fakta", om gastric bypass operationer...det var aldrig något som jag ens övervägde, men när jag hör hur en av de i programmet börjar prata om hur psykiskt dåligt hon mår, och de pratar med en läkare på SCFÄ (Stockholms Centrum För Ätstörningar) som säger något i stil med: "...Den här människan har ju gjort något Fantastiskt i allas ögon, och då inte huvudet hänger med är det klart att det blir en krock..." DÅ kom tårarna... det är ju precis SÅ jag kände/känner. Alla bara berömde mig, talade om hur DUKTIG jag var, hur enastående det var att lyckas gå ner så mycket på så kort tid... men jag KÄNDE Mig inte duktig? Jag var inte LYCKLIG bara för att jag gått ner i vikt... och VARFÖR Kände jag mig inte så, då alla sa att man var så duktig??? Jag hade ju en tid just hos SCFÄ, men så kom min bukplastik i vägen och sedan har det inte blivit av att jag tagit kontakt med dem igen, men jag SKA göra det, så småning om.

Usch, blev jobbigt det här... men det betyder väl bara att jag inte mår så bra, antar jag..?

Dotter F blev opererad vid 14-tiden och vi åkte därifrån kl 15.45 Hon hade inte ont i näsan, men i halsen - efter slangen hon hade där under operationen. Nu ikväll började det blöda lite i halsen, så hon fick spotta ut en hel del blod, men det är något som kunde hända, sa de på sjukhuset. Nu ska hon vara hemma i morgon och sedan kan hon nog gå till skolan på måndag igen, men får inte ha någon idrott/träna på 2 veckor.

I morgon ska vännerna N och E-K komma hit och äta middag. Jag ska ordna en toast med champinjoner & gräslök stekta i vitlök och limesaft (är så gott!) till förrätt, fläskytterfilé och potatis&kålrots-gratäng till varmrätt, och så blir det mini-semlor till kaffet.

Natti natti mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar