torsdag 24 mars 2011

*** Härlig dag med dottern ***

Ja,i morse klev vi upp och tog bilen in mot stora staden, kl 8.00 Vi parkerade bilen vid Mörby Centrum och tog tunnelbanan vidare till Slussen, där vi sedan tog en buss till Sickla. Väl framme på Rytmus Gymnasium fick hon skriva in sig och sedan vänta i ett uppehållsrum. Lokalerna var väldigt fina med stooora fönster och precis då vi tänkte tanken: "Det blir nog väldigt varmt här då solen ligger på..." så började en mekanisk persienn att sänka sig i fönstret. Den måste ha gått på någon sensor av något slag, som startade den - skithäftigt! (haha, är man från landet eller???)

Sedan ropades hon upp och försvann in i ett rum i ca 15 min. Där inne fick hon sjunga de två låtar hon tränat på, göra ett gehörsprov och ett improvisationsprov. Hon var lite missnöjd, då hon fortfarande har ont i halsen efter den där slangen hon hade i halsen då hon opererades, men det tror jag säkert att de hade överseende med.

Sedan åkte vi tillbaka till Mörby och hämtade bilen. Sedan bar det av till Arninge. Först blev det lunch besök på Max... hrm... ja, det bara blev så... och sedan åkte vi till K-rauta för att kolla ett golv som jag sett ut till dottern A´s rum (och som maken ska åka förbi och köpa i morgon), och sedan åkte vi till Skopunkten... Dottern köpte 2 par skor och jag... ja, jag hittade ett par jag med:


Sedan åkte vi hem till N-e igen där vi hämtade upp dottern A på skolan och åkte till Rusta för att titta på deras tapeter. Hittade inte någon tapet, men dock 4 st turkosa stolsdynor till att ha ute, och 2 turkosa mattor till dottern F...och så gick vi in på Willys och där "råkade" det följa med en blomma hem...Ja, jag förstår ingenting??? Dessa saker bara följde med hem liksom..?

Nu ska jag snart fixa middag till tjejorna, blir spaghetti och köttfärssås, och sedan ska jag åka och ha en Tw-demo i N-e ikväll. Är ett roligt gäng jag ska till så det kommer nog bli bra :)

kram kram

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni har haft, sådana dagar är uppskattade. Har haft lika härligt jag och skall fortsätta härligheten i soffan nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Nu håller vi alla tummarna!!!! Snygga skor du hitta!!!!

    Puss fina och hoppas du får sålt mkt idag!

    SvaraRadera