söndag 20 mars 2011

Bra start på söndagen

Ja, när jag väl tagit mig ur sängen och fixat lite så hade jag bokat in 2 nya kunder på info-möte kl 11. 2 killar (de var lika gamla som jag, då är man väl fortfarande kille, eller?) som båda tränar på gymmet där jag jobbar på söndagarna. De ville helt enkelt göra ett "bryt", komma ifrån sitt sockerberoende, småätande och alldeles FÖR stora portioner, och gå ner lite i vikt också. Så då tyckte de att detta var intressant. Det roliga med killar är att de ju "alltid" ska tävla...givetvis även dessa. Nu tävlar de i vem som går ner mest procentuellt *haha* Ska bli roligt att följa!

Ryggen är inget bättre alls :( Jag har citodon så jag klarar mig tills i morgon. Sedan måste jag nog försöka få tag i en läkare... "Problemet" med mig är ju att jag är allergisk mot ASA och Diklofenak, så jag kan inte heller använda mig av sådana där salvor som finns mot smärta, typ zon ... och jag tror att jag måste ge mig iväg till en kiropraktor, eller helst då min OMT-sjukgymnast som jag gick till för flera år sedan, och som faktiskt fick min rygg frisk - efter typ 20 år med ryggskott (!) och otaliga besök hos vanliga sjukgymnaster, röntgen, experter på överrörlighet mm mm Måste bara luska i var hon håller hus nuför tiden, och se om man måste ha en ny remiss, eller om jag kan komma direkt..? Ja, det blir morgondagens syssla...

I morgon är jag ju värd på boxningen också, men det fungerar. Jag kan ju vara med och visa hur man gör, men låta bli att träna själv.

Just nu ligger jag i alla fall på spikmattan - igen!

Ha en skön söndag!

6 kommentarer:

  1. Men jag vill inte misslyckas, jag vill inte bli mer deppig än vad jag redan är. Åhh vad jag hatar detta!!!

    SvaraRadera
  2. kul! alltid trevligt med nya personer att följa :)

    SvaraRadera
  3. Det är så gott så att det finns inte, jag blev verkligen överraskad. Rekommenderar det verkligen, lagar numera mat med lågt kalori innehåll. Nyttigt och även bra för barnen :)

    Jag har nu bestämt att jag ska äta idag med, svimmat två gånger så jag får inget annat av Maken. Men från och med imorgon så kör jag på igen med ren kur, klarar jag inte av det så gör jag det inte men mitt mål är att klara av det och samtidigt få distration från det andra.

    Vet ej om jag tänker rätt, men jag känner att det är så här jag vill ha det och lyssnar jag på kroppen så borde det inte vara något problem.

    Nopp jag har inte ändrat lösenordet, har alltid haft det till den bloggen. Skriv in det exakt annars så fungerar det inte.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Så jobbigt du har det med din rygg, hua.. själv hade jag lite on i slutet av ryggen men det var när jag var stor, och det var bara en kort period, misstänkte då att sängen hade gjort sitt mot stora tjocka jag. Kram

    SvaraRadera
  5. Har du något brett bälte eller vulkanskydd om ryggen? Eller det kanske inte hjälper. Jag skall oxå ringa sjukgymnasten som jag träffade på Sahlgrenska. Skulle gjort det förra veckan med drog på det. Hpppas att det blir bättre snart. Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  6. Usch ja akta magen! Och akta ryggen., jag tror du ska vänta med boxningen sötnos!!!

    SvaraRadera