måndag 10 januari 2011

Djurplågeri!

Först måste jag ju berätta hur det gått med dottern. Jag gick in dit och vi pratade och hon talade om att det var hennes cigg. Med lite list fick jag henne att ge dem till mig. Eftersom det inte fungerat att hota med än det andra än det andra så tänkte jag om, så sa jag till henne att om hon INTE röker kan hon få 100 kr mer i månadspeng än tidigare, men om hon röker så får hon inte ett öre. Först var hon envis och skulle prompt röka, men sedan insåg hon väl vilken chans hon fick, och godtog den. Det hon inte visste är att jag redan tänkt höja hennes månadspeng med 100 kr... Det som också är bra är att hon vet att hennes storasyster har "spioner" överallt, som "skvallrar" om de ser A röka, så hon VET att det alltid kommer fram och hon kan inte "blåsa" oss, och händer det så ryker månadspengen.
Så nu då hon gick och la sig kunde vi t om skratta tillsammans. Ibland undrar man ju vad som händer med en 13-årings hjärna, krymper den eller??? Och eftersom dottern F aldrig haft någon sådan "tonårsrevolt" blir man ju lite "chockad" *haha*

Nu till djurplågeriet: tittar på ett program om folk som har "farliga djur" dvs tigrar, pantrar osv och TROR att de har ett speciellt förhållande med dessa djur. En ägare badade med sin tiger i en pool och så fort den började bli för närgången slog han den med en käpp? Alltså, dessa är djur som ska leva i det vilda, inte vara inspärrade i en bur för att behaga en människa. Oftast så DÖR ju dessa människor till slut för att djuren attackerar de... Nej usch, sådant här gör mig upprörd.

Såg på vädret att det ska komma mer snö på onsdag - usch!

Nu har jag faktiskt lyckas få i mig en andra shake för idag - hejja mig!!!

kramen

3 kommentarer:

  1. jag håller med, tror det är svårt att hitta en bra vikt faktiskt. antingen är man fortfarande för fet, eller så blir man för smal.
    jag kommer nog ha svårt att bli nöjd, känner det redan nu!

    jag vet inte hur kroppen ska veta det efter en op?
    jag tror att det är för att senare så trappar kroppen ner av sig själv, och man får kämpa mycket hårdare själv om man vill ner mer.. eller nått sånt?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ok, ja vi har en som jobbar på Coop här som gjort en GBP för några år sedan, och nu börjar hon se ut som ett benrangel,så jag började fundera över detta fenomen...och ingen som jag frågat har haft något svar(jag har flera kunder som handlat av mig innan deras op och ingen av dem har haft något svar..?)

    Ja du...det här med att vara nöjd är väl något man lärt sig redan som barn att man inte "ska" vara...VEM har INTE något som de är missnöjda med då det gäller deras kropp? Rätt sjukt faktiskt...
    kram

    SvaraRadera
  3. Man går inte ner lika lätt när man tränar va?
    Undrar mest för att jag inte ska bli besviken.
    Men träningen gick kanon i alla fall.

    Funderar på om jag ska byta trosdagen till fredagen istället så att jag får en vilodag mellan varje pass.

    Jag kollade med på det programet och jag mådde verkligen illa av det. Hur tänker man... Visst det är otroligt vackra djur, men dom är vackra just för att dom har sin vildhet.
    Nä vissa borde tänka om.

    SvaraRadera