måndag 10 januari 2011

Vad gör man???

Dottern A skulle åka till stan med en kompis idag och jag hade bara en 500-lapp hemma. Så jag sa: "Ta den och ät något, så får jag tillbaka pengarna som blir över
"
Då hon kom hem fick jag 325 kr??? Hon påstår att hon ätite en 150gr hamburgare, strips och dricka - för 125 kr???

Nu senare ikväll hittade dottern F ett CIGGPAKET i dottern A´s jacka...och då vi konfronterade henne så påstår hon att det är "Malin i 9:ans" ??? HUR DUM TROR HON JAG ÄR ??? Jag sa:"Jamen då kan ju jag ta det där paketet så får Malin komma och hämta det hos mig" och Jäklar vilket LIV det blev...skrik, jävla dumma vi, "jag är 13 och kan bestämma över min kropp..." och så PANG igen med dörren...

GRRRRR jag tror jag blir GAAAALEEEEEEN !!!

Någon som har något förslag vad man gör? Kan man skicka iväg dem och hämta dem om några år, på någon slags tonårsförvaring???

2 kommentarer:

  1. Usch det är så jobbigt med tonårsdöttrar.. men jag lovar det går över. Mitt enda tips är att du ska vara konsekvent.. och som du gjorde, konfrpntera och ta inte skitsnacket. Klart hon blir arg, anfall är det bästa försvaret. Du klarar det ska du se! Och ta hjälp av omgivningen!

    LYCKA TILL!!! Snäll du är som tycker synd... tycker synd om dig med ;)

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja, nu har vi "snackat" och hon har erkänt att det är hennes cigg.Jag sa bara att jag skulle ha dem och jag fick dem (med lite list)

    Sedan pratade vi och pratade, och jag tänkte att jag skulle "Chocka" henne lite: Jag erbjöd henne 100 kr mer i månaden om hon inte röker, men kommer det fram att hon rökt så ryker HELA månadspengen på en gång (jag har tänkt höja den ett tag, men det visste ju inte hon) Så nu får vi se...
    Stora dottern (hon är 15) har aldrig haft något riktigt tonårsuppror, och henne är det mer "ordning och reda" på. Hon är den som alla i klassen ser upp till och säger hon en sak så är det den som gäller. Men lillasyster är svagare, faller lätt för kompistryck mm tyvärr! Och sedan hon började skola inne i stan har vi tyvärr upptäckt att hon hamnat i lite "fel gäng" och det är svårt att påverka...men nu får vi se. Hon vet också att storasyster har "spioner" överallt så det kommer alltid fram om hon t ex rökt ;)

    Man blir bara så MATT av allt tjaffs...(och särskilt nu då man inte mår bra)

    kramen

    SvaraRadera