lördag 29 januari 2011

Frikort

Jaha, igår fick jag lov att åka in till akuten pgr av smärtorna...*SUCK* Kunde ju knappt röra mig och då jag ringde in sa de att jag skulle åka in för att de vill ju ha lite koll så det inte blivit något läckage. Sagt och gjort, svärfar kom och hämtade mig och vi åkte in till akuten. Där fick jag nästan genast komma in på ett rum och träffa en läkare. Men...den här läkaren kunde inte särskilt mycket om galloperationer, det märktes. Han fick nämligen för sig att jag hade magkatarr..? Så jag fick lite shotar med olika medel, de tog ekg (som såg bra ut) och mina prover var visserligen lite höga, men det ÄR de ju i och med att jag är relativt nyopererad...5,5 timmar fick jag sitta där, medans doktorn GOOGLADE på gallbesvär - hur seriöst kändes det på en skala?

Jaja, till slut sa han att han kunde lägga in mig, eller så åkte jag hem och kom tillbaka 8.30 idag och tog nya prover. Jag valde det senare. Jag var ju ganska säker på att smärtan berodde på gasen, men han verkade inte så inne på det spåret...

Jaja, svärmor skjutsade in mig i morse och de tog proverna. Sedan fick jag träffa ytterligare en läkare och han var däremot väldigt KUNNIG på gallor och kunde berätta mycket om det. Han sa att de här gas-besvären kan hålla på i upp till en månad på vissa (ja, vi vet ju redan att jag är den där en på miljonen...) men att det var bra att jag kom in, så de fick kolla att det inte är något läckage. Han tyckte att jag ska komma tillbaka även nästa gång, så de får ha mig "under uppsikt" och eftersom jag nu varit inne några gånger så fick jag mitt frikort igår, så nu kan jag springa där hur många gånger som helst -fram till 5/12 :)

Då jag kom hem packade vi bilen och vid 12-tiden kom vännen M och skjutsade mig till demonstrationen. Men då vi kom fram (den var i Åkersberga så det var ju en bit att åka)upptäcker jag att jag GLÖMT ALLA TRYCKSAKER ??? Har ALDRIG hänt på de 15 åren som jag sålt Tupperware, men så klart gjorde jag det idag. Så: vi hade 3 kataloger på 17 gäster, men vet ni...det gick hur bra som helst ! Det här gänget är så UNDERBARA och jag tycker det är SÅ ROLIGT att vara hos dem! Jag sålde för nästan 9 000kr (men det kommer att bli mer för det kommer några efterbeställningar på måndag) och så sålde jag av mina "demo-ex" mm som jag har till utförsäljning för ca 2500 kr! Vad LYCKAT !!!

Somnade nästan i bilen på vägen hem och var helt slut - med det var det VÄRT ! Och M körde ju så jag behövde inte bry mig om det, så det var ju inte SÅ krävande i alla fall.

Ja, så har det senaste dygnet sett ut här!
kramen

3 kommentarer:

  1. Din stackare!! Men det var bra att du åkte in. Bättre det än att gå hemma och ha ont. Vilken tur att du träffade en kunnig läkare. Han kan du ha nytta av vid ett senare tillfälle. Bra att ha en läkare att relatera till om du träffar en till läkare som den första en annan gång. Jag är en sådan som vi "ha" Tupperware burkar, särskilt burkar som är söta och lite ovanliga eller miniatyrer. Har en miniatyr kanna, en likadan som min mormor hade juice i när jag var liten. Min svägerska har äpplet och det letar jag efter men jag har asken som ser ut som en druvklase. Kollar alltid på loppisar efter "just den där" burken. Hoppas att du får en lugn kväll. Kramis från mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Är oxå opererad för gallsten. Första året hade jag problem att tåla mjölkprodukter som jag alltid ätit o druckit. Fick ont o blev uppblåst i magen.

    Kan dricka o äta lite lagom nu med mjölkprodukter.

    SvaraRadera
  3. Ja nu när du har frikort så kan du ju åka in hur som haver.. Uttnyttja det till fullo, fast att läkarna sitter och googlar om sjukdomar känns ju mindre kul.

    Tupperware är ju bara så bra, var inte länge sedan jag var på ett part och då köpte jag lökhackaren, har en sedan tidigare, men nu har de ju en ny med snöre.. *perfekt*

    Kram

    SvaraRadera