lördag 1 januari 2011

Varit på akuten

Ja, efter att ha ringt sjukvårdsupplysningen åkte jag in till akuten. Som tur var hade de väldigt lite att göra så jag fick komma in på ett rum nästan på en gång. Det togs blodprover, blodtryck, feber, kollade pulsen...sedan kom en läkare och pratade med mig. Han måste ju ha trott att jag var helt urblåst:
"-Är du frisk i övrigt?"
"-Ja, lite allergier och så men..."
"-Lite? de som är uppskrivna här är ju ganska många..? Och du har inte opererat magen någon gång?"
"-Nej, eller...jo, jag har ju gjort 2 kejsarsnitt förstås...och en bukplastik..."
och när han sedan skulle börja klämma på magen så säger jag:
"- Men du måste vara lite försiktig här på sidan, för jag har gjort en liten plastikoperation och fixat till ärret där..."

Alltså, det är ju så att jag kopplar INGEN av dessa operationer till dessa magsmärtor, och det var väl därför som jag först sa nej...*haha* Tur att de är vana vid förvirrade människor på akuten :)

Han hade även frågat vad jag jobbar med och så säger han:
"- Men är det inte lite fusk att sälja bantningspulver och själv göra en magsäcksoperation?" Så jag fick förklara att jag INTE gjort någon GBP utan "bara" tagit bort hud på magen...

Sedan fick jag vänta på provsvaren, och då de kom tillbaka var de helt normala så han trodde att det är gallan/magkatarr. Kan bero på att jag inte är van att äta normal mat i de mängder som intagits under jul o nyår (nähä? *S*)och är även vanligt då man gått ner mycket i vikt under en kortare period...(nja...nu är det ju ett tag sedan, men ändå...) Så: MIN prognos stämde ganska bra med andra ord :)

Men det är ju skönt att fått det uppkollat i alla fall. Nu blir det till att äta Omeprazol i 2 veckor och sedan sluta med dem och se hur kroppen reagerar...

"-Försök att äta något..." var det sista han sa...nja...just nu är jag INTE särskilt sugen, men om jag får sova på soffan ett tag kanske jag kan tänka mig att ta en rostad macka sen, vi får se...

Så nu sjunker jag tillbaka ner på soffan under yllefilten och zappar lite på kanalerna resten av kvällen...och nu vet vi i alla fall att det inte är något som smittar!

kramen

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du tog dig till läkaren, det kan ju lugna ens nerver att få reda på det man själv tror. För nog är dte så att man känner sig själv bäst.

    Skall du boka den serien / filmen, tänk på att du beställer den rätta då, för jag tror att det fins fler filmer som heter fallen.

    Krya på dig nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du mår bättre och bättre.. Kram

    SvaraRadera