fredag 14 januari 2011

Sol och svinkallt

Ja, visst det är jättefint med solen som lyser på de snötäckta grenarna, och det gnistrar i snön så vackert, men det är SVINKALLT ute, så ingen vill gå ut och njuta av detta vackra, fina...vad är logiken i det?

Var -20 då vi klev upp och jag var rask med att sätta kranen på rinn, så det inte ska frysa igen. Nu är det -17...men på måndag och tisdag ska det vist töa, så varför gnälla? Efter regn kommer solsken, efter vinter kommer vår - jodå, så ÄR det! Är bara att vänta...

Maken är hemma idag så han är ute och skottar, stackarn, sedan ska han få åka och handla, något som han tycker är SÅ kul - NOT!!! :)

I morse då han kröp tätt intill så säger han plötsligt: "Hur mycket har du gått ner egentligen!?!" ja, 11 kg gör ju en viss förändring över höftbenen *haha* Senare kallade han mig "Spinko" jaja, nu ska vi INTE överdriva, jag har ca 7 kg kvar tills jag är på samma vikt som jag var då jag kom hem från sjukhuset efter bukoperationen, men jag funderar på att prova gå ner till den igen i alla fall...förra gången trivdes jag inte, men då var jag också pressad, pgr av operationen, och då jag kom hem och blev stilla sittandes i 5 mån så är det klart att kilona kröp på. Och så blev det jul...och nyår, och där kom ju vändningen alldeles "gratis" eller ja...det var ju inte på något bra sätt direkt, men när jag nu fick den här skjutsen nedåt så funderar jag på att under våren gå ner de där 7 kilona och se hur det känns den här gången? Jaja, just nu koncentrerar jag mig mer på att bli bra, eller i alla fall bättre, så ni behöver inte bli oroliga för mig.

Tyvärr känns det inte någon förändring i magen. Jag har lika ont idag som för en vecka sedan. Tar jag inte spasmofen så kan jag inte dricka ens...I morgon ska jag ju till huvudkontoret och få allt det där nya, spännande presenterat för mig, och jag HOPPAS verkligen att jag pallar med att vara där i 6 timmar...men det kan också vara skönt att komma ut och få se "något annat" än bara hemmet, så jag chansar!(I värsta fall får jag väl åka hem igen)

Dottern F har blivit tillfrågad att sjunga på ett dop i morgon, och det ska hon göra. Bl a ska hon sjunga "Det vackraste" och den gör hon så himla bra! Sedan var det en till låt...kommer inte ihåg vilken, men det går nog bra. Hon är duktig hon!

Dottern A har skött sig utan anmärkning (vad jag vet i af) den här veckan. Tagit "första bästa buss hem" efter skolan, varit med "rätt" kompisar osv. Jag hoppas det håller i sig, men det där med 100 kr mer i månadspeng tog skruv!

Nej, sjunker ner på soffan igen och vilar en stund...

kram

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket :)
    Om att det är motiverande, man blir så himla glad och stolt över sig själv. För man ska inte sticka under stolen med att det är tufft. Speciellt när man lagar mat till dom andra och när dom fikar med varma kanelbullar och mjölk...

    Japp nu åker vågen, eller ja Baloo ska gömma den.
    Dock skiljer det sig rätt mycket mellan hennes våg och vår våg. Jag väger mindre enligt vår våg, så då är det väl bättre att gå efter hennes och gå ner mer i så fall.

    Nja något sovande blir det inte, har massor att göra tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt 11 kg, klart att han sa spinko till dig då ;)

    Min man skall oxå handla idag och det är skönt att slippa det, jag är trots allt ledig men han har bilen så han handlar efter jobbet.

    Kram

    SvaraRadera