torsdag 27 januari 2011

En lugn dag

Ja, i söndags hade M´s gullunge, Isabella, sitt 5-årskalas, och jag kunde ju inte närvara. Så idag ordnade jag ett litet eget kalas för henne och hennes 3-åriga lillebror. Jag hade inte avslöjat för M utan sa bara att jag ville låna ungarna en liten stund efter de varit på dagis. Så deras pappa kom hit med dem. Jag hade satt upp lite girlanger, ballonger och fixat små princessbakelser. Ja, jag VET vad många nu tänker men jag köpte en färdig tårtbotten, la mellan marsankräm och jordgubbsylt, bredde på vaniljgrädde och ett marsipanlock. Inte särskilt jobbigt alls, faktiskt.
Först fikade vi, sedan öppnade Bella sina presenter, och sedan "lekte" vi lite med ballongerna som låg överallt på golvet. Och sedan måste vi ju ha en FISKDAMM också, så de fiskade och fick en varsin godispåse :)
Sedan kom pappan och hämtade hem dem igen. Vart alldeles lagom, och jag misstänker att det är just sådana här saker som de kommer att komma ihåg mig för då de blir äldre, lite tok-roliga ideér, för det är sån jag är...Dotter F tittade på och sa: "Tänk när du blir mormor mamma, då kommer du go crazy vid födelsedagar osv" ja...det kan hon nog ha rätt i ;)
Här kommer lite bilder ifrån Kalaset:







De fick även 2 krukor till sitt nya rum, som jag målat för länge sedan, men som vi inte har någon användning av här hemma längre ;)


5 kommentarer:

  1. Det ser ut som i hade det trevligt. Härligt med överaskningskalas. Det är ju sådant som man minns när man blir stor, det är jag helt säker på.
    I dag ringde en kollega till min man och en vän till mig på dörren och jag fick en vacker orkide. Hon tyckte så synd om mig när värken inte gav med sig.
    Har du målat krukorna? Jag har bara gjort med ducupage-stavas så eller fattas det någon bokstav? med servetter.
    Krya på dig kramar från Mia

    SvaraRadera
  2. Liten prinsesskalas.. Uppskattat kan jag tro, och du färdig botten.. tycker du skall räta på dig och tycka att du fixade till det bra under omständigheterna.

    Hoppas att du får en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Kan ju slå vad om att hon kände sig som en riktig prinsessa :) Vilken underbar gest.

    Nä inte ska hon få knäcka mig inte, hade bara en dålig dag igår. Har såna ibland just för att rensa ut tankarna på något sätt. Men det va ju inget som gymmet och några pass inte kunde bota :)
    Tack för din omtanke fina du.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt!!! Vilken dag och vilket kalas!!

    SvaraRadera
  5. det är så mysigt med småbarns kalas :D
    ska bli kul sen när man kan ha sånna för brorsans barn, dröjer ;)
    och kanske mina egna en vacker dag? vem vet ^^

    SvaraRadera