fredag 7 januari 2011

Fredag

Jaha, idag är sista fredagen på Jullovet, både för barnen och maken.

Vaknade och kände av magen på en gång...hrmpf...ligger som ett tryck över bröstet. Hade gått ner ytterligare 1,4 kg sedan igår. Känner absolut ingen hunger eller ens något sug, så jag försöker vänta med spasmofenen tills jag känner att jag "måste" dricka något, eftersom jag inte har så många av dem. Men jag överlever.

I dag ska mannen upp och skotta taket. Snön börjar bli tung nu.

Såg en intervju med Mini Andén på tv 4 och hon tränar något som de kallar Piloxing, Pilates och boxning på något sätt, det måste jag kolla upp!
På måndag börjar ki boxen, men det är bara att glömma för mig. Har ju inte heller gått 6-8 v sedan jag opererades så jag visste ju att jag inte skulle kunna hänga på från första gången på terminen.

Fick mail ifrån B-M på friskis att hon kan ta mitt pass i receptionen på söndag, och där föll en sten ifrån mitt hjärta. Nu kan jag släppa det! SKÖNT!

I dag ska vännen M komma förbi och det ser jag fram emot - självklart!

kramiz

3 kommentarer:

  1. Usch din stackare, det var ingen rolig start på året för dín del! Gallan sitter väll på höger sida? Jag har haft känningarför ca 10 år sedan men inget sedan. Men jag har haft ont i magen men tror det var muskelvärk eller så var det tarmarna som busade. Jag dricker ju Modifast så kroppen kan ju få ett spel när den får vanlig mat i magen. Detta var ju i dec så nu känns det okey. Den 19 jan skall jag göra min bukis och jag är livrädd för att bli förkyld igen. 20 dagars pencelin borde ha gjort nytta. Huvidvärken och det onda i örat börjar klinga av helt. Säkert fortfarande svullet i bihållerna. I går hade jag oxå återvining av minsa spetsar som jag samlat på mig som jag sydde på en blus som behövdes piffas till. Känner mig väldigt nöjd men min insats:-) Jag skall nog pynta till den lite mer men kommer nog att använda den först för att se vad jag vill kompelera med.
    Vi har sadeltak på vår radhuslänge och i går när klockan var 22.00 hörde vi hur det rasade från taket och snön högen nedanför fönstret växte. Vi var tre familjer som gick ut i "natten" för att skotta fram oss. Det var glada skratt mellan spadtagen och Mattias klättrade i snöhögarna. Hoppas att du får en bra dag utan ont i magen. Vila och lägg en varm vetekudde på magen och gotta in dig i soffan.
    hälsningar Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Ännu fler aförlorade kilon ? Oj..kanförstå att du inte känner hunger nu.. men nåt måste ju ätas till slut. Jag tipsade din blogg tilll en tjej som precis har börjat med cambridge :)

    Hoppas att du får en fin dag med vännen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, just nu rasar jag verkligen. Doktorn tyckte det var bra om jag kan dricka shakes, eftersom jag då får i mig den näring som behövs, men just nu mår jag så illa och tror att om jag tar en shake så kommer jag inte kunna få i mig den + att jag sedan kommer att förknippa den med illamående, och det vill jag ju inte riskera. Just nu lever jag på te och provivas nyponsoppa, men jag ska FÖRSÖKA med en shake framåt kvällen, tror jag...för, som sagt, jag måste ju få i mig någon näring också.
    krameli

    SvaraRadera