fredag 28 januari 2011

Kan någon sticka hål på ballongen?

Ja, idag känner jag mig som en ballong igen. Magen ser gravid ut och värken stiger till mellangärdet och upp i axlarna...det är den där gasen igen... :(
Hur länge ska det vara så här?

Jag sitter just nu framför tv´n och tittar på "Hem till gården", och har tagit upp min TNS-apparat och får "massage" på axlarna. Känns bra.

I morgon har jag en demonstration inbokad i Åkersberga, hos min absolut BÄSTA värdinna. Jag brukar alltid sälja för mellan 10-15 000 kr där. I morgon har hon 20 gäster och jag funderar på HUR jag ska kunna ta mig dit? Försöker hitta någon som kan vara chaufför åt mig, men det går trögt. I värsta fall måste jag köra, och får då hoppa över morfinet. Det är bara att hoppas att det är en bättre dag i morgon, än idag... Vi pratade tidigare, värdinnan och jag, och hon sa att hon absolut vill att JAG kommer:"Du behöver inte bära någonting, det fixar vi, och du kan sitta på en stol och prata, bara du kommer!!!" Hon är så himla gullig, och ska jag vara helt ärlig så VILL jag inte ge bort henne till någon av mina konsulenter för hon är ju MIN BÄSTA värdinna och sådana ger man inte bort hur som helst. Sådana ska VÅRDAS! :)

Min bästa vän skulle ha tagit den åt mig, om det inte var så att hon mår så fruktansvärt dåligt psykiskt just nu. Hon har mått dåligt sedan oktober och får ingen riktig hjälp heller. Hon vägrar ta tabletter, vilket jag tycker är fel av henne. Hon behöver ju hjälpen, och det behöver ju inte vara för evigt..? Jag tror på att ta medicin i sådana situationer, varför skulle de annars göra dessa preparat? Men hon ser det som ett "nederlag"...
Det är jobbigt att vi mår dåligt samtidigt för ingen av oss orkar riktigt med att höra av oss osv just nu. Det börjar även tära på hennes och D´s äktenskap då han inte förstår HUR hon mår och känner sig otillräcklig. Han har varit hemma, pappaledig, jätte länge då hon varit sjukskriven och jag förstår att han nu vill börja jobba. Både för att komma hemifrån en stund, men också för det ekonomiska. Man vill ju inte heller bli osams med sin chef och vara den där "som alltid är hemma", för då kan man ju faktiskt ligga risigt till. Nej, det är jobbigt för dem just nu och det är så synd att jag inte orkar finnas där för dem, men just nu MÅSTE jag tänkte på mig själv och min egen hälsa också...

Jag försökte äta en kakaoshake till frukost, men fick inte i mig hela...inte smakade den gott heller... :( Men ikväll är det ju taco-kväll och vi får se om jag äter lite.

kram kram

1 kommentar:

  1. Hejsan
    Finns det ingen av gästerna som kan komma och hämta dig eller värdinnans make om det nu finns någon sådan. Morfinet kan ju ha den biverkningen att tarmarna arbetar långsammare och det stannar liksom av. Den biverkningen har jag fått i alla fall. Det känns som om jag har sammandragning i magen. Nu är ju alla nerver ur spel så det känns mysko i magen. Det är inte lätt att vara till hands för alla som man vill hjälpa på ett eller annat sett.
    Kram från Mamma Mia

    SvaraRadera