onsdag 5 januari 2011

Google är bra...eller..?

Ja, naturligtvis kände jag mig lite tvingad att googla på gallstensoperation, och fick fram att det görs via titthål eller ett snitt under högra bröstpartiet(typ där revbenen tar slut)
Jag är ju lite nojjig över det här med ärr just nu. Jag vill INTE att någon ska "förstöra" nu då jag fått ett så snyggt är av Dr Sleem...men titthålsärr är ju helt ok. Och självklart: Skulle jag bli TVUNGEN att göra ett större snitt någon gång för att det skulle rädda mitt liv, så skulle jag ju inte tveka, men får jag VÄLJA så vill jag inte ha fler ärr än nödvändigt, och om de även är snygga så är det ju en bonus!

Fortsatte läsa bland mina sökningar och förstod att det är en ganska "enkel" operation. Man blir oftast kvar på sjukhuset 1-2 dagar och behöver inte göra något återbesök...

...läser vidare och får upp FLERA fall där: "Man dog av gallstensoperation" "Kvinna opererade bort gallsten - dog" VA??? KAN MAN DÖ AV DENNA OPERATION ???

Självklart FÖRSTÅR jag att man kan dö när som helst av vad som helst, det finns INGA garantier med någonting, men : DETTA VAR INTE VAD JAG VILLE VETA ! *haha*

Men, som sagt...man kan dö när som helst av vad som helst och man lever egentligen i en ständig "fara", men som tur är så dör man inte så lätt. Och jag VÄLJER att blunda för dessa inlägg och läser istället dem som är POSITIVA.

Har för övrigt tagit en sån där supp nu och druckit te och nyponsoppa - och det har gått bra. Nu hoppas vi bara på att natten går bra också...

tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar