tisdag 11 januari 2011

Första skoldagen

Jaha, så är den ÄNTLIGEN här - första skoldagen efter jullovet. Jag tror att båda tjejerna tyckte att det var rätt så skönt att komma in i sina rutiner igen.

Själv känner jag mig lite mer hoppfull än tidigare. Det gör fortfarande ont men humöret är lite bättre. Troligtvis beror det väl på att jag fick i mig mer näring igår, och jag hoppas kunna få i mig minst 2 shakes idag igen.

I går kväll hände en konstig sak. Jag fick mig ju en ny mixer/blender i julklapp, och jag har väl hunnit använda den kanske 4-5 ggr. I går gjorde jag min första shake i den, och sedan satt dottern F och jag och tittade på tv. Dottern A var i sitt rum. Och helt plötsligt börjar mixern varva upp och körde på maxhastighet där ute i köket. Då vi kom in i köket osade det bränt om den och jag fick dra ur kontakten för att den skulle stängas av??? Vi bara tittade på varandra och förstod absolut INGENTING??? Och vilken TUR att detta hände då vi var hemma, annars hade den väl kört tills den började brinna och hela huset hade kunnat brinna ner??? Nej, den där får de ta tillbaka, och det var ju bra att jag inte hunnit slänga den gamla, för det blir inte lika bra med mixerstaven, tycker jag.

Varför den startade har vi ingen aning om? Spöken kanske ? ;)

tjing tjing

2 kommentarer:

  1. Jag längtar också till skolstarten som är imorgon, saknar rutinerna enormt då allt är i obalans nu :(

    Okej , vad bra :) Jag tänkte köra spinning, zumba och styrketräning per vecka, samt försöka komma ut och gå. Låter det bra?

    SvaraRadera
  2. Jag kommer att vila tis, tors, lördag och söndag nu i början.
    Sen när jag börjar kombinerad kur så ökar jag träningen med promenaderna.
    Jag kommer att satsa på att få behålla vikten genom att balansera kaloriin och uttag med hjälp av träning och nyttiga recept.

    Hehe ja det är verkligenjag och dom. Jag får oxå skaffa en sån där rolig hatt eller nått.
    Nä jag gillar absolut inte när man går på mig och min familj utan anledning och sen tro att det ska vara okej.
    Polisen hjälper oss så gott dom kan med.

    Ja det märks tydligt, pratade just med min konsulent. Har en tuff dag helt enkelt och jag är så trött på att försvara mig själv och det jag gör för att få tillbaka mitt liv.

    SvaraRadera