torsdag 6 januari 2011

Ny riskgrupp

Slötittade lite på nyhetsmorgon och där pratade de om Svininfluensan. Från och med i år finns det ytterligare en "riskgrupp" som bör vaccineras först, och det är "Mycket överviktiga". De har ett sämre immunförsvar och anses därför ligga i riskzonen. I övrigt tyckte de väl inte att vi behövde oroa oss så mycket, inte än i alla fall...

Vad SKÖNT det var att vakna i sin egen säng!!! Och naturligtvis kunde jag inte låta bli att kliva upp på vågen och gissa hur mycket jag tappat sedan dagen innan nyårsafton (en vecka sedan idag)??? ÅTTA KILO !!! Helt otroligt !?! Maken gissade på 4, så han blev lite chockad då jag sa det dubbla :)Nu är ju inte detta något som jag rekommenderar,så klart, men visst, det kändes lite "gött" efter alla helger, det måste erkännas *haha* "Inget ont som inte har något gott med sig" eller ? *BIG SMILE*

I dag har jag ont...det oroar mig lite att jag "bara" har 11st spasmofen...hur ska jag klara mig? Och vad händer om de tar slut och jag fortfarande inte kan dricka? Var ringer jag då? Ja, jag ANTAR väl att jag ringer till avdelningen så får de fixa det med dr...det LÖSER sig!

Känner mig väldigt låg idag...är jobbigare än jag trodde att vara hemma och inte göra någonting...känner mig ledsen, dålig, usel...och vädret utanför mitt fönster gör ju inte det hela bättre: snöstorm! Fast, en positiv sak finns ju alltid att hitta och det positiva är väl att jag inte behöver ge mig ut i det här hemska vädret. Ja ni ser... jag kan inte deppa till 100% utan att i alla fall försöka hitta något positivt, och det är nog lite typiskt mig det :)

krameli

2 kommentarer:

  1. Har läst igenom allt nu.. ajaj vad du har råkat ut för, hoppas att detta inte blir allt för långdraget för dig. Låter ganska jobbigt.

    Oj.... sååå många kilon ;)

    Detta med skyddade inlägg, det kan du inte göra i denna bloggen du har nu. De enda bloggarna jag vet man kan göra det på är wordpress (som jag har) samt bloggplatsen.

    Kan inte påminna mig om att jag har sett Trikinernas Återkomst måste ta och kolla upp detta ;)

    Kram.. Och krya på dig nu!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja, det här var en riktig pärs!
    Jag tror den hette Trikinernas återkomst, var någon slags växt som tog över världen...måste ha varit typ 84 eller nåt

    kram kram

    SvaraRadera