onsdag 19 januari 2011

Som ett brev på posten...

...så kom värken tillbaka, men seg som jag är tänker jag INTE åka in till någon akut, så det så! Jo...blir det ett anfall så åker jag så klart, men inte så länge som det är hanterbart.

Blev en enkel middag till tjejorna idag: Tog 1 st creme bonjour vitlöksost och 1 lätt creme fraiche och kokade upp, i med stekta kycklingstrimlor. Sedan kokade jag upp lite bandspaghetti och blandade till slut ner den i såsen och rörde runt. Klart! De tyckte det var jättegott.

Just nu kollar jag på Master Chef USA och sedan blir det ju Sveriges mästerkock som ikväll visar Stockholms audition, som JAG var med på! *smile* En av oss, Gunn, gick ju vidare till dag 2 så kanske kanske kommer hon med i rutan ikväll :) (håll utkik, hon har en bredrandig vit och röd tröja på sig)

Matlagning, Inredning och såpor - det är mitt tv-liv det *haha* Men jag erkänner gärna att jag ÄR en tv-nörd, och ha ringa planer på att ändra på det heller.

Fick mail ifrån lovefilm att de skickat filmen "The terminal" till mig, och den har jag velat se länge, så det får bli morgondagens film helt enkelt (eller någon annan dag, ska ju vara "själv" här på lördag då mannen är i Örebro och firar sin kusins 40-årsdag)

Yngsta dottern som skötte sig så bra, föll i veckan igen. Dottern F har "spioner" över allt så A kan inte röka utan att "larmet går"...så nu blev hon av med HELA månadspengen, och jag hoppas att det kommer att svida tillräckligt att hon låter bli cigaretterna framöver...ja, vad mer kan man göra???

Nu har jag en enda Spasmofen kvar...vad jag gör sedan vet jag inte..? Hade ju varit skönt att få prata med Dr om det finns något alternativ...men...ja, ni vet ju hur bra det gick...*suck* Tänker ringa deras telefonsvarare och be Dr ringa upp mig, så får vi se om hon gör det. Vad har jag att förlora liksom?

I morgon ska dottern F till Öron,näsa, hals. Hon är alltid täppt i näsan och verkar vara "trång" i näsgången. Jag är likadan och mig röntgade de då jag var i hennes ålder, och då jag pratade med skolsköterskan tyckte hon vi skulle skicka en remiss dit direkt, så hon blir uppkollad. Hon vill ju gärna satsa på sången - viket jag tycker hon gör helt rätt i - och då är det lite jobbigt att ha den här nästäppan hela tiden...ja, vi får se vad de säger i morgon.

kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar