torsdag 13 januari 2011

Trött torsdag

Fick leverans ifrån CK idag och...ja, det blev FEL i den!?! Fick 6 st kakaomint, istället för 6 st kakao, och jag har 2 kunder som står och stampar för att få just kakaon...*GAAAHHHH* Men det här är 2:a gången på 1½ år som detta händer, så jag antar att det bara är "mänskliga faktorn" men ändå...det är ju lite förargligt...

Har löst det i af så att jag tar med den felade kartongen till Huvudkontoret på lördag och de skickar en kakao-kartong till mig pronto. Då borde jag ha dem på måndag.

Har fått i mig 3 shakes/dag två dagar i rad nu - yes!!! Känner mig piggare och starkare, men ingen större förändring i magen (förutom att jag faktiskt fick gå på toa och göra "nr 2" igår, första gången sedan nyårsafton !!!) Jag hoppas att detta håller i sig så jag kan åka till huvudkontoret på möte på lördag. De ska presentera Den "nya" Cambridgekuren och jag är SÅÅÅÅ nyfiken på vad de har att säga! :) Så jag MÅSTE bara orka köra bil dit (Solna) och sitta med på mötet!!!

We´ll see about that!

Fick lite nya "stryka på bilder" med posten så här ska sys kuddar !!! (Bilder kommer senare- lovar!)

Fick ett sms från mannen att han kommer hem redan ikväll! För er som inte hängt med så jobbar han nere i Sthlm mån-fredag och sover då i en företagslägenhet i Bromma för att slippa sitta i morgonköerna. Många undrar hur man klarar av att vara själv så här, men jag måste säga att för mig är det ett MÅSTE! Jag är beroende av min "egen tid" och det är nog just detta som gjort att vi hållit ihop i snart 21 år, att jag slipper känna mig "fast"...Självklart, då barnen var små jobbade han "hemma" för han ville ju inte missa deras uppväxt, men när de sedan blev "stora nog" så började han resa igen. Det ger ju också lite mer pengar, i form av traktamenten. Så jag TRIVS faktiskt med det!

kramen bananen

4 kommentarer:

  1. Man vänjer sig snabbt med egentid, det gjorde jag under veckorna som mina döttrars pappa körde lastbil utomlands, samtidigt som det var ganska jobbigt med två små barn och ett stort hus.

    Vad bra att det löste sig med kakaon.. :)

    Ullared.. jag åker ju dit ofta, 2010 då blev det nog 5 besök, 3 tillfällen av dem så hade vi stuga. En gång med döttrarna, en gång med min bror och hans familj och en gång med jobbet. Trots att vi har nära så är det mysigt och skönt att ha stuga.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Egentid är otroligt viktigt :)

    Okej då ska jag inte tänka på det mer. Kände bara att det var kanske därför jag inte har gått ner sen i måndags :(
    Är väldigt orolig att jag inte ska lyckas, ska träffa min konsult imorgon...
    Nervöst värre...
    Men idag dansade jag med kidzen så det blev lite träning idag med, dock ingen hård sådan.

    SvaraRadera
  3. jo men när man går på sånna där shakes så är det kanske bra, men riktig mat ska man ha i sig mer. det vet jag av erfarenhet :)

    SvaraRadera
  4. Jag ska göra det och jag ska bara rätta mig efter min vikt hos henne.
    Jag stressar nog mig själv just för att jag är så rädd för att misslyckas.

    Funderar på om jag ska vänta med att äta tills jag har varit hos henne kl 10, får ju ändå sovmorgon och då blir vikten mer korrekt.

    Nya kuren oj vad spännande det låter, du får uppdatera oss sen :)

    SvaraRadera