söndag 30 januari 2011

Middag

Jaha, idag har det faktiskt känts "ok" mest hela dagen :) Jag har endast tagit Alvedon Forte, och inget morfin. Känns helt ok.

Till middagen provade jag ett nytt recept:
Stek 1 finhackad lök, 2 hackade vitlöksklyftor och 900 gram kyckling lårfilé som du strimlat till lagom stora bitar, tills kycklingen är genomstekt.

Tillsätt 1 gul, 1 röd och 1 grön paprika, låt koka i 5 min.
Tillsätt 1 burk med hela eller krossade tomater och 1 tsk chiliflakes. Salta och peppra och häll på ca 2,5 dl matlagningsgrädde och låt koka ca 20 min.

koka upp tagliatelle och låt den rinna av. Blanda sedan pastan med kycklinggrytan och servera. Mums!Alla i familjen tyckte det var jättegott.

Mannen och jag var in till Norrtälje tidigare för att handla lite. De har ju 9 cola light för 99 kr på coop just nu - något som en colalightoholic inte kan missa :)
Vi var även in på Intersport då de har "medlemsdagar" för alla friskis medlemmar den här helgen, men jag hittade inget särskilt, så vi åkte hem istället.Jag var helt slut efter den lilla trippen...*PUH* Jag har verkligen inte någon vidare kondis just nu...
Nu blir det top model och sedan solsidan på tv...
kramiz

2 kommentarer:

  1. Det var duktigt av dig att hålla dig lugn i dag.
    Morfinet har jag inte klarat mig utan. Hur länge dröjde det innan du kom ut efter din bukis? Hade vi hunnit så skulle maken följt med mig ut men pga sjuka barn och dyligt så blev det inte så. Jag skulle adrig våga gå ut själv pga väglaget.
    Kramis från Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. det lät gott det där faktiskt :D

    tack ska du ha för peppet!:)
    kram

    SvaraRadera