onsdag 19 januari 2011

Terapi via mangeln?

Ja, idag är det soligt och fint...och lite kallare. Jag brukar kalla det för "sportlovsväder" då det är så här. Tyvärr har jag ganska ont idag så jag ligger på soffan.

Har dock varit igång. Jag köpte ju nya påslakan, lakan o örngott igår och tvättade upp dem igår kväll. Och idag fick jag då för mig att jag skulle mangla dem, och när jag ändå höll på tog jag kökshanddukarna också. Jag manglar väldigt sällan, men när jag gör det så tycker jag att det är ganska roligt, och rogivande. Ungefär som då man någon gång handdiskar...man står där i lugnan ro och bara gör det man ska, samtidigt som man är helt själv med sina egna tankar en stund. En stund att stanna upp och reflektera. Ja, det visste ni inte va? Att det rent av kan vara poetiskt att mangla *haha* Nej, men det var skönt att göra det i alla fall.

Då jag var yngre var jag väldigt slarvig, särskilt då det handlade om att städa rummet. Men jag har bättrat mig. Nu tycker jag det är skönt med ordning och reda, även om det inte får vara FÖR "sterilt" heller. Men man mår så mycket bättre då det är undanplockat. Då jag kom upp i morse såg det ut som någon släppt en bomb i köket...först blev jag lite irriterad, men sedan insåg jag ju att den enda som ställt till det så var JAG, då jag bakade alla dessa sockerkakor igår, och inte orkade städa undan efteråt *haha* ja, så kan det gå! Men nu är det undanplockat, städat och avtorkat igen i alla fall.

Fick denna med posten idag:


Min "Bibel" !!! Farligt farligt för ekonomin... :)

Jag var och handlade lite och det är många som reagerat på att jag äter proviva nyponsoppa nu då jag är sjuk..."Är ju bara en massa socker i det ju"...och det är det väl, men faktiskt så kollade jag, och 1 dl av "min" nyponsoppa ger 40 kcal medan 1 dl av ekströms nyponsoppa ger 210 kcal - DET är skillnad det! Och jag dricker den mest för magens skull ju, då de sa på sjukhuset att den var bra.


Med påslakanen igår fick jag även med 2 tofsomtag i silver, som jag nu placerat på gardinstången vid mina nya gardiner, blev fint!



Jag har också placerat mitt nya tallriksställ/serveringsfat på ett passande ställe ... nu ska jag bara orka med att sy klart kuddarna också...


Sänder en tanke till min blogg-vän "Mamma Mia" som gör sin bukplastik idag, äntligen ! <3

3 kommentarer:

  1. man ska inte haka upp sig för mycket på socker och kalorier tycker jag :)

    Ja men eller hur, jag tänker kolla på mått och grejer inte på vågen :)

    kram

    SvaraRadera
  2. Härlig tapet.. :) *me like*

    Du är igång läser jag. Socker hit och dit, jaja.. det blir nästan en aning förvridet med det. Socker tycker jag är helt okej så länge man har ett bra förhållande till det och det tror jag att du har.

    Härligt att hon får göra sin buk idag för hon har väntat så länge på att få göra den nu.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack, jag gillar mina tapeter oxå (ja, annars skulle jag väl inte valt dem *haha*)

    Ja, det här med socker är lite väl uppskruvat, och jag blir lite less på att folk talar om för MIG vad jag ska äta och inte...har en bekant som jobbar på apoteket, som köper CK av mig. Gissa vad HON sa igår då hon var här då)? "Du borde ju verkligen dricka apotekets näringsdrycker, så du vet att du får i dig hela dagsbehovet" men HALLÅ !?? Det är ju precis DET JAG GÖR då jag tar 3 st CK mål/dag (HUR MYCKET har hon eg lyssnat då jag informerat henne om CK?) Jaja...jag gör som jag gör... :)

    SvaraRadera