tisdag 18 januari 2011

Kvällen springer på...

Ja, nu har jag faktiskt "Jobbat" i köket lite...inte direkt något jobbigt projekt, utan jag har rört ihop några sockerkakor, som ska säljas på helgens lydnadstävlingar i Kvilunda Ridhus. Eftersom vi inte är "Hemma" på klubben och har begränsat med yta, så gör vi det enkelt: kaffe, festis, sockerkaka och varmkorv, det är vad vi kommer att sälja där. Eller rättare sagt vad DE kommer att sälja där, jag är ju inte med. Och eftersom jag inte är med så tänkte jag att jag i af kan bidra med sockerkaksbaket. Och snart är 4 st klara. Vet inte hur många jag måste göra. Det är 25 tävlande ekipage och en sockerkaka=12 bitar, men sedan vet man ju inte hur många som handlar, och några vill kanske köpa mer än en bit, så jag satsar nog på att göra 6 st sockerkakor, alltså 72 bitar...det borde räcka, eller vad tror ni?

Jag skulle tro att det kommer att gå åt en hel del varmkorv med bröd då det kan vara lite kyligt att vistas i ett ridhus hela dagen. Jaja, det visar sig...

Vi har ytterligare en tävling där den 12/2 och då kanske jag kan vara med, vem vet..?

På fredag ska jag ju på Formexmässa med min bästaste S, som kommer nedflygandes ifrån Östersund. Hur jag ska ORKA har jag ingen aning om??? Vi har ju bokat detta för länge sedan och hon kommer ner enkom för att gå på den med mig, så jag tänker inte svika henne, ja, om jag inte blir inlagd eller nåt sånt då. Vi får se...

Och på lördag vill dottern F gå på "Öppet hus" på Kulturama med mig, för att se om det kan vara ett alternativ för henne att gå nästa år...Hon är ju lite sugen på att fortsätta med musiken och kulturama har bra estetiska linjer, men är en bit att åka...ja, vi får väl se. Hon ska söka senast 24/2 så hon har lite tid på sig.

Så jag hoppas de kommande dagarna är lugna, så jag orkar med både fredagen och lördagen. Fredagen behöver inte bli så jobbig för jag kan ju avvika precis när jag känner för det, och det brukar vara så fina saker på den mässan att man bara går omkring och myser av alla vackra ting...we´ll see!

kramkram

4 kommentarer:

  1. Sköt om dig så kanske jag slänger in ett blogg inlägg om jag orkar. Mannen stod och sålde korv på innebanymatcherna i söndags. Hade köpt 200 korv och det blev över kan man säga.
    Sockerkaka är mums!
    Kramis Mia

    SvaraRadera
  2. Då har du nästan gjort mer än mig idag. Jag har mest haft soffläge och stickning i mina händer :) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att det måste vara otroligt jobbigt att aldrig veta hur mycket du kommer orka, jag vet inte vad som är fel men har ju förstått att det är nånting. Hoppas det går bra.
    Tror garnterat 6 sockerkakor räcker, även om man lätt blir både hungrig och sugen i ett kallt ridhus! Fråga mig, jag har tillbringat mååånga timmar i såna ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint här är :)

    Det är fruktansvärt, jag och Älsk kan hantera det men att gå på mina barn är det värsta man kan göra. Hon har fått en fiende för livet och helt ärligt så hoppas jag att polisen får tag i henne innan jag får det.
    Där kan jag nog inte hejda mig fast att mitt temprament har bättrat sig otroligt mycket.

    Åhh vad bra att det inte va kört, har mega ångest över det med.
    Kram

    SvaraRadera